خرید بهترین مارک لنز طبی و رنگی

ساخت وبلاگ

درد و التهاب شرایط آزاردهنده ای را برای انسان ایجاد می‌کنند و معمولاً هم اگر علائم بیماری خاصی نباشد راهی جز تحمل کردن ندارند. اما تمامی این درد ها و التهاب ها راه درمان و تسکین مخصوص خود را دارند.

درد شما ممکن است به خاطر آرتروز، دوره های درمانی ، سندرم درد اسکلتی-عضلانی یا یک مصدومیت قدیمی باشد. به هرصورت اولین راه مقابله با آن کنترل کرد درد ، ورم و التهاب است. راهکار ما برای این مشکلات چیست؟

مرحله اول یک برنامه مدیریت این دردها با مشورت پزشک شما است تا ریشه درد و علت آن مشخص شود. پس از آن می‌توانید یکی از روش ها یا ترکیبی از چند روش مدیریت درد و التهاب را اجرا کنید.

اولین چیزی که باید بدانید تعریف درد است:

« درد یک تجربه حسی و عاطفی ناخوشایند است.» البته تمرکز بر بخش حسی آن ما را از بخش عاطفی که شخص را در معرض رنج و احساسات بد قرار می‌دهد غافل می‌کند.

چرا اشخاص درد را به شکل های مختلف تجربه می کنند؟

درد یک عکس العمل طبیعی و واقعی بدن است و شکی در آن نیست. اما بنا به درک هر فرد از میزان درد که به فیزیولوژی او بر می گردد این حس را تجربه می کند. مثلا افرادی که از درد می ترسند یا اظطراب دارند درد را بیشتر و دردناک تر از کسانی که تنش های فوق را ندارند حس می کنند.

مدیریت درد: درمان ذهنی و جسمی

در مدیریت درد باید توجه داشته باشیم که آن را از هر دو جنبه فیزیکی و روانی به آن نگاه کنیم. هرچند درمان‌های دارویی طولانی مدت باید در دستور کار مدیریت درد قرار بگیرد اما نباید از روش های دیگر برای درمان درد و التهاب غافل شویم.

درمان درد ، التهاب و ورم با دارو:  داروهای زیادی برای تسکین درد و التهاب وجود دارند که همه ما بسیاری از آن‌ها را به اسم مسکن می شناسیم. توصیه ما این است که مسکن های بر پایه مورفین (مثل استامینوفن و کودئین) و بنزن (مثل دیازپام و لورازپام) را بدون تجویز پزشک مصرف نکنید. به طور کلی شاید تسکین مقطعی دارویی ساده ترین وراحت ترین راه برای ساکت کردن درد و ورم و التهاب باشد اما بهترین راه نیست. این درمان ها معمولا عوارض جانبی زیادی دارد و در طولانی مدت می‌تواند آسیب های جدی به بدن وارد کند.

درمان درد ، التهاب و ورم با تراپی

تراپی از دید بسیاری از متخصصین نه کاملا جز درمان های فیزیکی درد و التهاب قرار می گیرند و نه کاملا جز درمان های روانی. تراپی معمولاً ترکیبی از درمان های روانی و فیزکی برای درد است.

فیزیوتراپی: یکی از بخش های اصلی برنامه مدیریت درد فیزیوتراپی است. درد و التهاب می تواند با انجام حرکات و تمرینات غلط تشدید شود. یک فیزیوتراپیست متخصص می تواند به شما تمرینات و روش های صحیح کار کردن را تجویز کند تا از تشدید درد جلوگیری کند و باعث تسکین و بهبود ناحیه درد و ملتهب شود.

تراپی شناختی: در این روش با دادن اطلاعات و آموزش، بیمار از علت درد وو دلایل صدمه و التهاب آگاه می شود. بدین ترتیب ماهیت دردی که به آن دچار است را بهتر می شناسد. این امر باعث تسکین درد و کنار آمدن بیمار با التهاب موردنظر می‌شود که به کاهش میزان دریافتی مغز کمک بسیاری می‌کند.

خرید بهترین مارک لنز طبی و رنگی...
ما را در سایت خرید بهترین مارک لنز طبی و رنگی دنبال می کنید

برچسب : درمان درد ,درمان ورم ,درمان التهاب, نویسنده : بهفارما behpharma بازدید : 338 تاريخ : يکشنبه 30 ارديبهشت 1397 ساعت: 14:46

خرید لنز

لنز تماسی یا لنز چشمی برای مقاصد متنوعی به کار می‌رود؛ بعضی‌ها‌ برای تصحیح عیوب انکساری (در مکالمات روزمره به آن ضعیف شدن چشم می‌گوییم) و برخی دیگر بخاطر زیبایی و تغییر رنگ چشم. عموماً کسانی که اقدام به خرید لنز رنگی می‌کنند هدف مشخص، مصرف موقت و خودخواسته دارند که درصورت بروز مشکل می‌توانند دیگر از لنز استفاده نکنند. عمده کسانی که دنبال مزایا و معایب خرید لنز می‌گردند افرادی با چشمان ضعیف هستند. اولین نکته‌ای که در مقایسه لنز و عینک می‌توان بیان کرد این است که با استفاده از لنز طبی، دیگر مشکل‌های همیشگی استفاده از عینک وجود ندارد. با خرید لنز می‌توان از عینک‌های آفتابی غیرطبی استفاده کرد، برعکس عینک لنزهای تماسی بخار نمی‌کنند، زیر باران و برف خیس نمی‌شوند و با آن‌ها به راحتی می‌توان به فعالیت‌های ورزشی پرداخت. حتی برخی اعتقاد دارند با خریدن لنز طبی و کنار گذاشتن عینک چهره زیباتری پیدا می‌کنند و حداقل چند گرم بار از روی دوششان برداشته می‌شود. به هرحال در کنار این مزایا لنزهای چشمی دارای نقاط ضعفی هستند که اگر در هنگام خرید و نگهداریشان رعایت شود-خصوصاً برای کسانی که نمی‌خواهند عینک بزنند یا عمل لازیک انجام دهند، می‌توان بدون هیچ مشکلی از آن‌ها استفاده کرد.

خرید لنز مناسب حتی لنز رنگی برای مصارف زیبایی باید تحت نظر چشم پزشک انجام شود. بسیاری بر این باورند که استفاده از لنز می‌تواند برایشان خطرناک باشد اما این باور سال‌هاست منسوخ شده و با پیشرفت‌های حاصل‌شده در این صنعت امروزه برای تمامی چشم‌ها لنز مناسب وجود دارد، به گونه‌ای که بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای در ورزش‌های پربرخورد هم از آن‌ها استفاده می‌کنند. امروزه لنزها بسیار رایج‌تر از همیشه هستند. براساس آمار مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا (CDC) ۹/۴۰ میلیون نفر از آمریکایی‌های بالای ۱۸ سال (حدود ۱۷ درصد جمعیت بزرگسالان در آمریکا) در سال ۲۰۱۴ از لنز استفاده می‌کردند که دوسوم آن‌ها خانم بودند.

شناختن دسته‌بندی و انواع لنزها می‌تواند در کنار پزشک بهترین مشاور شما در هنگام خرید باشد. لنزها از لحاظ مواد سازنده، طول عمر لنز و طراحی، دسته‌بندی می‌شوند.

دسته‌بندی لنزهای چشمی از نظر مواد سازنده

یکی از مرسوم‌ترین روش‌های کاربردی دسته‌بندی لنزها که در موقع خرید لنز هم بسیار راهگشاست، مواد سازنده آن‌هاست. لنزها براساس مواد سازنده آن‌ها به ۵ دسته تقسیم می‌شوند:

  •         لنزهای نرم: این لنزها از مواد ژله‌ای ساخته شده اند که ترکیب آب و پلاستیک هستند و اصطلاحاً هیدروژل نامیده می‌شوند. این نوع لنزها بسیار نازک و انعطاف‌پذیر هستند و به راحتی روی سطح خارجی چشم قرار می‌گیرند. لنزهای نرم به دلیل منطبق شدن آسان بر چشم مصرف‌کننده، بسیار رایج هستند.
  •         لنزهای سیلیکونی ( سیلیکون هیدروژل): نوع پیشرفته لنزهای نرم هستند و تفاوت آن‌ها منفذهای بیشتری است که روی سطح خود دارند و باعث رسیدن اکسیژن بیشتر به قرنیه می‌شوند. این منافذ کمک می‌کنند تا لنزها برای مدت طولانی‌تری قابل تحمل باشند و احساس راحتی بیشتری را به مصرف‌کننده می‌دهند. این نوع لنز امروزه رایج‌ترین لنز در آمریکا است.
  •         لنزهای نفوذپذیر گازی (GP یا RGP): این نوع لنز، جنس سختی دارد و در دسته لنزهای سخت قرار می‌گیرد و مشابه لنزهای PMMA است که در ادامه آن‌ها را نیز معرفی خواهیم کرد. تفاوت این لنزها با مدل‌های قدیمی خود نفوذپذیری آن‌ّهاست که باعث اکسیژن رسانی بهتر به قرنیه می‌شود. در حقیقت با ورود این لنزها به بازار لنزهای PMMA از رده خارج شدند. این لنزها به دلیل سختی بیشتر نسبت به لنزهای هیدروژلی به زمان بیشتری برای عادت کردن نیاز دارند اما بنا بر ماهیت سخت‌شان دید شفاف‌تری را نسبت به انواع هیدروژلی ممکن می‌سازند.
  •         لنزهای هیبریدی: این لنزها قرار است رقیبی برای لنزهای هیدروژلی و نفوذپذیر گازی باشند. لنز هیبریدی همانطور که از اسمش پیداست ترکیبی از دو نوع لنز هیدروژل و نفوذپذیر گازی است. هسته این لنزها از جنس کریستال شفاف نفوذپذیر گاز است و اطراف آن دنباله‌ای از جنس هیدروژل افزوده شده است. علی‌رغم این ویژگی‌ها به دلیل عادت کردن سخت مصرف‌کننده در حد لنزهای نفوذپذیر گازی و قیمت بالای این لنزها، چندان مورد توجه قرار نگرفتند.
  •         لنزهای PMMA: این نوع لنزها از پلاستیک‌های شفاف سخت با جنس پلی‌متیل متاآکریلات ساخته شده اند و به لنزهای سخت معروف هستند. این لنزها از شفافیت تصویر عالی برخوردار هستند اما به دلیل نفوذناپذیر بودن نسبت به اکسیژن چشم را خسته می‌کنند و عادت کردن به آن‌ها نیز سخت است. امروزه این لنزها با مدل‌های نفوذپذیر گاز (GP) جایگزین شده اند.

در هنگام انتخاب جنس لنز دقت داشته باشید که چشم تنها عضو بدن است که اکسیژن را مستقیم از هوای محیط دریافت می‌کند. پس لنزی را انتخاب کنید که بهترین اکسیژن‌رسانی را به قرنیه شما انجام دهد. از میان انواع لنزهای بالا، لنزهای هیدروژل سیلیکونی رایج‌ترین هستند و به ترتیب پس از آن لنزهای هیدروژل و نفوذپذیر گازی بیش‌ترین کاربرد را دارند.

روش دیگر دسته‌بندی لنزها براساس طول عمر آن‌هاست. بر این اساس لنزها به دو دسته: مصرف روزانه و مصرف طولانی مدت تقسیم می‌شوند. در گذشته مرسوم بود که لنزها در طول روز و زمان بیداری مورد استفاده قرار می‌گرفتند و به هنگام خواب از چشم برداشته و پس از بیدار شدن مجدداً روی چشم قرار داده می‌شدند. امروزه با ورود مدل‌های جدید، اغلب لنزها قابلیت استفاده طولانی مدت و حتی در هنگام خواب را دارند و برخی مدل‌های برندهای معتبر مثل بوش اند لامب (Bausch and Lomb) قابلیت ماندن روی چشم، به مدت ۳۰ شبانه‌روز متوالی را دارند.

زمان مناسب برای تعویض لنز چه زمانی است؟

حتی لنزها هم پس از مدتی دچار تاری و افت کیفیت می‌شوند. لنزها با توجه به جنس و نوع کاربردشان با خرابی و افت کیفیت همراه هستند. در چنین شرایطی لنزها باید تعویض شوند (لنزهای نرم بیشتر دچار این افت کیفیت می‌شوند) و توجه داشته باشید که این افت کیفیت می‌تواند باعث بروز مشکلات بینایی شود. می‌توان با تعویض لنز علاوه بر بینایی بهتر از مشکلات بعدی جلوگیری به عمل آورد.

لنزهای نرم براساس جنس سازنده‌شان به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  •         لنزهای یکبار مصرف: این لنزها باید پس از یک روز استفاده دور انداخته شوند و از لنز جدید استفاده شود.
  •         لنزهای قابل تعویض: این نوع لنزهای نرم معمولاً به مدت دو هفته قابل استفاده هستند و باید در همین مدت یا زودتر تعویض شوند.
  •         لنزهای قابل تعویض مکرر: این لنزها را می توان به مدت یک ماه یا کمتر استفاده کرد.
  •         لنزهای سنتی و رایج: این دسته را می‌توان هر شش ماه یکبار یا بیشتر استفاده و سپس آن‌ها را تعویض کرد.

لنزهای نفوذپذیر گاز (GP) در مقابل آلودگی و آسیب‌ها نسبت به لنزهای نرم مقاوم‌تر هستند و نیاز به تعویض کمتری دارند. این لنزها را می‌توان یک سال یا بیشتر مورد استفاده قرار داد و معمولاً شرایط تعویض‌شان بسته به صلاح‌دید مصرف‌کننده است.

جالب است بدانید لنزها از لحاظ نوع طراحی هم به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که عبارتنداز:

  •         کروی: لنزهای معمولی طبی و زیبایی
  •         دو کانونی: این لنزها برای افرادی که هم دوربینی و هم نزدیک‌بینی دارند به کار می‌رود
  •         ارتوکراتولوژی: لنزهایی هستند که گاهی حتی فقط برای زمان خواب تجویز می‌شوند و برای محافظت از چشم پس از اعمال جراحی یا بهبود مشکلات بینایی مثل نزدیک‌بینی استفاده می‌شوند. این نوع لنز برای اصلاح عیوب انکساری (مشکلات بینایی) در کودکان و نوجوانان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  •         هلالی (توریک): این لنزها به طور ویژه برای چشم‌های آستیگمات طراحی می‌شوند. البته برای نزدیک‌بینی و دوربینی نیز کاربرد دارند.
خرید بهترین مارک لنز طبی و رنگی...
ما را در سایت خرید بهترین مارک لنز طبی و رنگی دنبال می کنید

برچسب : خرید لنز ,مایعلنز ,بهترین مارک لنز, نویسنده : بهفارما behpharma بازدید : 308 تاريخ : يکشنبه 30 ارديبهشت 1397 ساعت: 14:20